This action requires an account to continue. Please log in or create an account in order to proceed with your booking.
Historic Charm and Modern Comfort:
Step into a beautifully refurbished mid-1800s hotel located right by Eksjö’s main square. The original features blend seamlessly with modern amenities like a large breakfast buffet, free WiFi, and bicycles for hire.
Luxurious Relaxation and Wellness:
Indulge in complimentary massages, sauna access, and a well-equipped fitness center during your stay. The staff is dedicated to ensuring your relaxation with city tour arrangements and golf packages.
Culinary Delights and Entertainment:
Savor Swedish and international cuisine in the elegant in-house restaurant. After dinner, enjoy drinks on the terrace or in the lively pub with dancing and live entertainment.
Ready to experience the perfect blend of history and luxury? Book your stay at Stadshotell Eksjö today for an unforgettable getaway.
If you expect to arrive outside check-in hours, please inform Eksjö Stadshotell in advance, in order to receive a door code.
A deposit may be required at the property.
Pets are allowed on request. Charges may be applicable.
WiFi is available in all areas and is free of charge.
Children of any age are allowed.
Children up to and including 15 years old stay for free when using an existing bed.
You haven't added any cots.
You haven't added any extra beds.
Free public parking is possible on site (reservation is not possible).
Frukost bra, men varför kan ni inte ha riktig apelsinjuice? Bara trist blask i automat.
Som sagt, varför kan ni inte ha riktig apelsinjuice till frukosten. Det drar ner intrycket rejält!
Personalen i receptionen kunde varit trevligare, inte speciellt välkomnande.
Frukosten var mycket bra. Dock borde smöret vara i portionsförpackningar för det var sällsynt kladdigt och geggigt samt att det är en bakteriehärd.
Bättre sängar. De var nerllegade och man fick kravla sig mot mitten. Luftkonditionering behövs. Duschens avloppsbrunn var felplacerad
Centralt läge i Eksjö.
Placering av väggfast hårfön vid skrivbord utan någon spegel inom synhåll.... Sätt gärna en spegel intill eller flytta hårfön där speglar finns,,,,
Jättetrevligt hus. Fin inredning och rum med stil.
Vi har tidigare bott på detta hotell och varit mycket nöjda. Vi såg fram emot att i lugn och ro njuta av den fina frukostbuffen. Döm om vår förvåning när vi kom ner kl 7:30 och fann en kö på c:a 50-75 pers som ringlade sig genom hela receptionen in till frukostrummet. Det visade sig att ett företag bokat frukost på hotellet, med resultatet att det var inte ens möjligt att komma fram till buffen, plus att alla bord redan var upptagna. Vi gick ut en promenad och kom tillbaka en halvtimme senare. Då hade frukostrummet förvandlats till en kombination av skolbespisning och överbelastat julbord :-( Man fick knuffa och kämpa sig fram för att överhuvud taget komma fram till maten. Ljudnivån var öronbedövande. Personalen kämpade hårt men förgäves med att hinna med att fylla på och hålla någorlunda rent, så många av rätterna var slut. Damen i receptionen verkade helt oförstående när vi klagade på situationen.- hennes kommentar var "Buffen är ju öppen till 10:30". Vi hade en lång hemresa framför oss, så att börja den med att vänta två timmar var inget bra alternativ.
Frukosten förvandlades till en skräckupplevelse. Man betalar över 1800 kronor för ett rum med frukost, men istället för att börja dagen med en lugn och trevlig frukost fick man en stressig, högljudd och otrevlig inledning på dagen.
Äldre vackert stadshotell! Rummet trevligt. Lugnt och tyst. Bra frukost.
Bemötandet vid incheckningen, kvinnan frågade om mitt namn, tog betalt och nämnde tiderna för frukost. Ett ”Välkommen” och några vänliga ord kunde hon kostat på sig.
Badrummet kändes inte så fräscht.
Frukosten var ingen höjdare. Saknade bland annat apelsinjuice. Granola osv. Kändes inte speciellt fräscht. Gör mindre satser och fyll på istället. Inget crunch. Dåligt stekt bacon gäller även de bleka pannkakorna. Smoothien med mango var vattnig.
Läget, bra med parkering utanför.
Hotellet är gammalt och och slitet. Behöver en rejäl uppfräschning. Absolut inte värt priset. Fönstrets handtag satt löst, massor med avflagad färg, behöver målas. Saknade apelsinjuice vid frukosten. Maten i restaurangen var inte värt priset. Beställde rödingplanka, där det var en liten ynka rödingfile, två smala sparrisstjälkar och en bränd tomathalva, 3/4 av plankan var mos.
Väldigt slitna lokaler och ganska torr frukost. Litet utbud och inget som var nytt och fräscht (varken bullar, pålägg, frukt osv).
Personalen gav oss vår nyckel, men sa inte många ord till oss varken vid in- eller utcheckning. Upplevdes som otrevligt.
Kvinnan i restaurangen va det enda pluset.
Frukosten och personalen i receptionen.
Your guide to the flawless travel experience