This action requires an account to continue. Please log in or create an account in order to proceed with your booking.
Luxurious Accommodation: Stay in comfortable rooms with a private bathroom, free WiFi, and some rooms offering stunning sea views.
Relax by the Pool: Unwind by the outdoor swimming pool or take a stroll in the lush garden and terrace area.
Convenient Amenities: Enjoy the convenience of free private parking, room service, and an on-site restaurant during your stay.
Book your stay at SPICE TRADER for a memorable experience in Nusa Penida!
This property does not accommodate bachelor(ette) or similar parties.
A deposit may be required at the property.
El silencio, la belleza del lugar… dormir con las puertas abiertas fue como estar durmiendo entre los árboles… una experiencia única
La vistas el staff y la piscina
Trevlig personal och fin utsikt. Speciellt tack till Ali som alltid hjälpte oss med allt och var trevlig. God frukost och fin atmosfär.
Att det kom in massa insekter som pissmyror genom springorna till balkongen och badrummet. Vi hade nät runt sängen men det var ändå massa myror inne.
Det värsta var ändå vägen upp hit. Aldrig varit med om liknande. Vägen var avstängd för bilar när vi nästan var framme för att de själva äger inte vägen det är någon annan så man kom ej fram med bil. Vi blev upphämtade med moped och jag var så rädd att jag skulle trilla av så guppigt och dålig väg det var. Det var ändå en lång bit upp. Vi blev heller inte erbjudna hjälm. Jobbigt att behöva gå på den vägen så man är tvungen att ha moped. Även ingen belysning. Vi hyrde moped härifrån första kvällen och tog oss till restaurangen som ligger 4 min bort. Det var så läskigt. Påväg tillbaka från restaurangen så kör vi in i ett stort hål och det är uppförsbacke. Jag välter av skotern och slår först i huvudet sedan ryggen. Tur att jag hade hjälm men under dessa två dagar har jag inte kunnat röra mig normalt. Jag kommer aldrig tillbaka till Nusa penida igen. Vägarna var hemska över hela Nusa penida. Man kan inte ens kalla det för vägar. Men människorna var underbara här. Men det var inte värt att nästan slå ihjäl sig. Närmaste sjukhus är 40 min bort. Så guppigt som det varit så har både jag och min man nackspärr. Fattar inte varför man har ett hotell på ett ställe som man inte äger även till och det är bara en väg att ta sig hit. Man kommer inte fram på annat sätt.
Les espaces communs, la vue, la chambre
Le petits déjeuner et l’accompagnement touristique du personnel
Die Aussicht.
Der Personal war sehr kalt. Gar nicht herzlich empfangen. Die Zimmer waren sehr dunkel, kaum licht. Auch gab es keine Spiegel, bis auf eine, die draussen auf der Toilette war (nicht über dem Lavabo, sondern stehend neben den Lavabo). Die Klima war so platziert, dass man sie beim schlafen direkt gegenüber hatte. Leider konnten wir nicht mit der Klima schlafen, was sehr schlimm war! (Viel zu heiss). Wir haben beim Restaurant zwei Mal Nudeln bestellt, haben aber statdessen Reis erhalten. Im Essen wurde ein Haar gefunden. Die Getränke waren sehr warm, also nicht geniessbar. Der Weg zum Hotel war der burner. Stollprig und kein Asphalt, alles sand und löcher. Mit dem Roller sehr gefährlich, auf eigene Gefahr! Der Pool war nicht sauber.
Fantastisk utsikt. Gode senger.
Litt dårlig mat utvalg til at det lå så øde, ofte tomme for enkle ting som brus eller annet. Måtte ofte vente en stund på å få bestille mat. Følte og at eierne han litt over de ansatte
O local é maravilhoso, a vista incrível, os quartos com todo o conforto e um atendimento excelente. Funcionários e proprietários sempre muito solícitos.
Het uitzicht, wauw!!!
De kamer was ook erg mooi ingericht. Zoals de slaapkamer als de badkamer zijn erg ruim.
In de badkamer was er ‘s avonds best weinig licht, voornamelijk bij de douche.
Het ontbijt was oké, maar miniem. Regelmatig waren er ook een aantal dingen niet beschikbaar.
Het personeel is vriendelijk, maar erg formeel.
如果要说不错,只有服务人员还不错,环境脏的吓人,卫生间一股霉味,闺蜜洗个澡,好几只蜈蚣拿出来直接吓得尖叫,凌晨才睡
如果要说不错,只有服务人员还不错,环境脏的吓人,卫生间一股霉味,闺蜜洗个澡,好几只蜈蚣拿出来直接吓得尖叫,凌晨才睡
le personnel, la vue, la nature
L horrible route qui n est pas une route pour arriver a l hotel c est tres problématique
stunning views. large very comfortable private rooms beautifully decorated
Las vistas increíbles y me encantó el cuarto
La almohada demasiado gruesa, no podía dormir. Y el acceso una pena, era un camino pedregoso que hacía complicada cada vez que íbamos y salíamos de allí, ya que aún se hace más incómodo en la moto
the view, the pool and coziness
Food at the cafe
Przepiękny widok
Jak przyjechaliśmy do hotelu to nie było nic do jedzenia. Zaproponowano nam przewiezienie do restauracji obok z którą hotel ma współpracę. Tamta restauracja jest tragiczna. Po zamówieniu Pad thai dostaliśmy najgorszego pad thaja jakiego jadłem w życiu śmierdział nie był świeży. Po zjedzeniu jednego kęsa zostawiliśmy wszystko bo baliśmy się że się potrujemy. Uważam że taki hotel nie powinien współpracować z restauracją w której można się zatruć.
Basen, widoki, klimat
Przeciekający dach
Your guide to the flawless travel experience