Schmied von Kochel

Hotels
7.6 (1463 reviews)
6 Schlehdorfer Strasse , Kochel , de

Free
Children allowed
Pets allowed

Facilities

Offsite parking discounted rates available
Parking
Non-smoking rooms
Restaurant
Family rooms
Pets allowed
Lift / Elevator
Facilities for disabled guests
Ski storage
Non-smoking throughout
See all facilities

Review Highlights

Pros:
Good location
Attentive staff
Decent breakfast options
Cons:
Cleanliness issues
Cold rooms
Aged facilities

Categories

Cleanliness
4.48
Numerous mentions of dirtiness and unclean conditions in the rooms.
Service
9.46
Positive comments on attentive service from staff members like Ümit and Bernardo.
Location
8.5
Good location near attractions, easy to access.
Room Quality
6.45
Rooms reported as cold and in need of modernization, but some charm in vintage style.
Amenities
7.48
Free parking and a good range of services mentioned, but some amenities show age.
Value for Money
7.94
Mixed comments on pricing versus quality, some found it reasonable while others disagreed.
Food and Beverage
7.49
Good breakfast mentioned, but concerns over food safety and quality in some reviews.
Overall Experience
8.97
Despite issues, many enjoyed their stay and praised character and charm.
* This sentiment is summarized by AI based on user reviews.
Updated at: 2026-01-16 03:44

Property Description

Charming Accommodation in Kochel

Free Bikes and Restaurant
Enjoy complimentary bikes to explore the picturesque surroundings. Indulge in delicious meals at the on-site restaurant after a day of adventure.

Activities Galore
From skiing to cycling, there are plenty of activities to keep you entertained during your stay in Kochel.

Convenient Location
With key attractions like Glentleiten Open Air Museum nearby, and Innsbruck Airport just a short drive away, Schmied von Kochel offers the perfect blend of convenience and tranquility.

Book your stay at Schmied von Kochel now to experience a delightful getaway in Kochel!

Important information:

Please inform of your expected arrival time in advance. You can use the Special Requests box when booking, or contact the property directly using the contact details in your confirmation.
A deposit may be required at the property.

Check-in and check-out hours:
Check-out: 11:00 AM
Airport code: MUC

Property Policies

  • Parking

    Free private parking is possible on site (reservation is not needed).

  • Internet

    WiFi is available in all areas and is free of charge.

  • Children and extra bed policy

    Children of any age are allowed.
    You haven't added any cots.
    You haven't added any extra beds.

  • Pets

    Pets are allowed. Charges may be applicable.

Location

Guest Reviews

7.6
Based on 1463 reviews
Cleanliness: 4.48
Service: 9.46
Location: 8.5
Room Quality: 6.45
Amenities: 7.48
Value for Money: 7.94
Food and Beverage: 7.49
Overall Experience: 8.97
F
Frank Dildey solo_traveller de
7
2026-06-20 via Nuitee
W
WERNER couple de
9
2026-06-19 via Nuitee
K
Krzysztof couple pl
9
Pros:

wszystko ok. Polecam

2026-06-17 via Nuitee
D
Dieter couple de
8
2026-06-17 via Nuitee
D
Daniel couple ch
5
Das Haus ist in die Jahre gekommen und bedürfte einer grundlegenden Veränderung.
Pros:

Gute Lage.

Cons:

Das Haus ist in die Jahre gekommen und bedürfte einer grundlegenden Veränderung.

2026-06-17 via Nuitee
K
Karl-Heinz solo_traveller de
7
2026-06-16 via Nuitee
R
Ralf couple de
10
Gerne wieder
Pros:

Hervorragendes Frühstück.

2026-06-16 via Nuitee
P
Peter solo_traveller de
10
2026-06-15 via Nuitee
C
Cornelia-Petra couple de
8
Pros:

Altes Hotel mit Charme. Gutes Frühstück.
Für eine Zwischenübernachtung immer wieder gerne.

2026-06-14 via Nuitee
M
Miroslav solo_traveller cz
5
2026-06-14 via Nuitee
F
Franz solo_traveller de
7
2026-06-14 via Nuitee
K
Kristiane solo_traveller de
5
Cons:

Hotel deutlich in die Jahre gekommen.
Für weniger Geld schon mehr bekommen.
Begrüßung zielgerichtet.

2026-06-14 via Nuitee
D
Daniela family_with_children de
8
Wir kommen gerne wieder!
Pros:

Kann mich den schlechten Bewertungen nicht anschließen, wir hatten tadellos saubere Zimmer, die, obwohl wir nur zwei Nächte da waren, zwischendurch noch mal sauber gemacht wurden, die Betten wurden gemacht, alles wurde aufgefüllt, und schon bei unserer Ankunft war alles blitzsauber. Sehr zu empfehlen ist das Restaurant, das haben uns auch Leute, die in der Gegend wohnen, wärmstens empfohlen. Es gibt eine sehr umfangreiche Speisekarte, zu einem mehr als fairen Preis-Leistungs-Verhältnis, wir haben von der Karte querbeet gegessen und alle Speisen waren auf dem Punkt. Die in anderen Bewertungen erwähnte Chefin hat einen herben Charme, ist aber, wenn man sie kennen lernt, sehr freundlich und hat sich sehr gut um uns gekümmert. Auch das Personal im Restaurant ist sehr nett und serviceorientiert.

Cons:

Der Frühstücksraum ist ein bisschen eng, das Angebot ist gut, aber manchmal wurde nicht mehr oder nicht aufgefüllt.

2026-06-14 via Nuitee
C
Claudia solo_traveller de
4
Pros:

Zentrale Lage

Cons:

Unter dem Bett Staub, lieblos eingerichtetes Zimmer, Frühstück ok, aber Frühstücksraum überfüllt, man muss dann in Gastraum sitzen, neben einem Eimer, der tropfendes Wasser auffängt.

2026-06-13 via Nuitee
S
Sandra solo_traveller de
10
Pros:

Sehr urig ausgestattet. Frühstück war reichhaltig und gut.
Unterstand für Fahrräder vorhanden.
Essen im Restaurant war auch top.

2026-06-13 via Nuitee
D
Dana extended_group de
1
Schlimmer geht es nicht!
Pros:

Das Hotel ist die reinste Katastrophe!

Cons:

Ich hatte 2 Zimmer gebucht, beim 1. Zimmer bekamen wir 2x ein Zimmer ohne Bettwäsche, beim 3. konnte man das Fenster nicht schließen. Egal wie man den Hebel vom Fenster gedreht hat, es ging immer wieder auf! Immenses Sicherheitsrisiko!!!
Das 2. Zimmer, dass wir bekommen hatten war noch katastrophaler, beim ersten zugewiesenen Zimmer saß ein nackter Mann auf dem Bett. Nächster Versuch: diesmal war das Zimmer bereits von einem Pärchen belegt. Im 3. Zimmer schien erst alles in Ordnung zu sein. Als mein Kollege sich nach dem Abendessen ins Bett legte, fing sein ganzer Körper an zu jucken. Das ganze Bett war voller dunkler, langer, schwarzer Haare. Absolut ekelhaft.
Als Entschädigung wurde eine Flasche Alkohol angeboten. Nach weiteren Diskussionen mit dem Hotel bekam mein Kollege dann ein neues Zimmer.
Ich rate hier dringend von einer Buchung ab! Die Zimmer dreckig und kaputt, das Personal unfreundlich.
Auf eine Mail zur Klärung wurde nicht reagiert, der super nette Kundenservice von Booking hat leider auch keine Einigung mit dem Hotel erzielen können.
Anscheinend sind diesem Hotel seine Gäste egal.

2026-06-12 via Nuitee
E
Elke solo_traveller de
5
Pros:

Schönes, traditionelles, etwas in die Jahre gekommenes,

Hotel mit Biergarten.
Ich muss es erwähnen : exellente Küche !

2026-06-10 via Nuitee
B
Bartholomäus solo_traveller de
7
2026-06-10 via Nuitee
L
Lidia solo_traveller de
5
2026-06-08 via Nuitee
R
Ralf couple de
8
2026-06-07 via Nuitee